Banyak nya berita

Wednesday, January 17, 2018

sejak akhir-akhir ni banyak benda berlaku dan berita yang kita dengar. ada berita Pelakon terkenal kena tangkap la ada pulak berita sedih budak kena hempap kerusi yang manusia tidak bertanggungjawab buang la, ada budak sekolah yang buat cerita kena colik la. entah la banyak sangat perkara berlaku yang boleh membuka mata banyak pihak termasuk aku.

baru-baru ni viral pasal lori yang langgar pengguna jalan raya yang tidak bersalah. Malaysia ni dah macam dalam cerita drama dan cerita dongeng dah bila aku buka bahagian berita tu. rasa macam tak percaya pulak semua ini berlaku di Malaysia tanah tumpah darah aku. macam mana la zaman akan datang kan?

ni cerita Farid Kamil yang kena tangkap gara-gara kesilapan sendiri. aku pun tak boleh salah kan dia seratus peratus sebab kita bukan di pihak dia. macam aku, cuma membaca bahan bacaan daripada en gugel je dan dari berita yang kita tak tahu pun kesahihan nya. pastu ada pulak dengar Diana Daniel menyelak rambut suami dia. biar la dah memang suami dan isteri nak tengok suami sama ada ok atau tidak. itu pun nak masuk dalam akhbar. pelik la dan macam-macam betul la

memang ajal dan maut di tangan Tuhan tapi kalau awk yang dari tingkat 21 baling kerusi ke bawah memang mengundang malapetaka. cuba bayangkan anak2 korang yang bermain dibawah dan anda yang buat balingan tu apa rasa korang? tolong la perkara mcm tu sepatutnya tidak berlaku di kalangan masyarakat kita di Malaysia ni.

bagi kawan-kawan yang membaca blog saya ni kita semestinya sentiasa behati-hati walau di mana kita berada. malang memang tidak berbau


You Might Also Like

0 komen

Instagram

Instagram